menu
Tatoeba
language
Inscriber te Aperir session
language Interlingua
menu
Tatoeba

chevron_right Inscriber te

chevron_right Aperir session

Percurrer

chevron_right Monstrar phrase aleatori

chevron_right Percurrer per lingua

chevron_right Percurrer per lista

chevron_right Percurrer per etiquetta

chevron_right Percurrer audio

Communitate

chevron_right Muro

chevron_right Lista de tote le membros

chevron_right Linguas del membros

chevron_right Parlantes native

search
clear
swap_horiz
search
sacredceltic sacredceltic 21 de april 2021 21 de april 2021 a 20:02:25 UTC flag Report link Permaligamine

Sans réponse à ma demande d’explication quant à la censure dont ma précédente publication a été l’objet, je tente à nouveau ma chance, car je voudrais vraiment comprendre ce qui a été censuré. Ça me semble totalement arbitraire...

Donc j’y disais qu’il serait intéressant de mesurer le taux de proximité de deux langues, par exemple le « moldave » et le roumain, en mesurant le pourcentage de phrases Tatoeba qui sont identiques, en ignorant la casse et la ponctuation, entre les corpus de ces 2 langues.

Je serais particulièrement intéressé par les taux d’identité entre le « kabyle » et le berbère ou entre le « bosnien «  et le croate, entre autres, mais je suis bien convaincu que de nombreux autres membres seront intéressés par d’autres paires de langues, dont les différences sont encore plus exotiques...

Dans l’idéal, il faudrait également pouvoir ignorer le type d’écriture. Évidemment c’est plus compliqué...

{{vm.hiddenReplies[36892] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
Thanuir Thanuir 22 de april 2021 22 de april 2021 a 04:53:56 UTC flag Report link Permaligamine

Tämä olisi vaikeaa jo sen takia, että kielet eivät ole yksi-yhteen -suhteessa toisiinsa.

Helpompaa olisi varmaan kysyä, että kuinka monella kielen A lauseella on täysin vastaava (poislukien välimerkit ja isot alkukirjaimet tai mitä nyt ikinä) käännös kielessä B. Se olisi periaatteessa mahdollista selvittää, mutta kertoisi lähinnä, että kielen A otos Tatoebassa on osajoukko kielen B otoksesta.

Jos tästä haluaa symmetrisen mitan, voi mittaa käyttää molempiin suuntiin. Mutta tulos kertoisi silti enemmän Tatoebasta kuin kielistä.

Tämä taitaa olla yksi niitä asioita, että jos se kiinnostaa, pitää se tehdä itse.

Igider Igider 22 de april 2021, modificate le 23 de april 2021 22 de april 2021 a 13:42:36 UTC, modificate le 23 de april 2021 a 16:14:52 UTC flag Report link Permaligamine

Oh mon pauvre cette censure n'est rien à côté de la suppression du drapeau Kabyle, le symbole de tout un peuple (car quel kabyle qui serait contre la souveraineté de son territoire ? Contre sa propre existence ?) !

Tu n'auras aucune réponse ! Car ironiquement le fait de répondre, ou de censurer est un acte politique !

On nous l'a supprimé seulement parce qu'un contributeur "mascotte" a pleurniché 3 secondes car le drapeau kabyle porte atteinte à son unité nationale algérienne "arabe et musulmane" (voir la constitution algérienne) et ça blessait son magnifique égo.

Malgré le quasi soutien des contributeurs kabyles eh bien il a suffit de 3 chats "berbères" (algériens, il faut le préciser et d'origine kabyle de surcroît), pour que notre honorable drapeau soit supprimé sans aucune autre forme de procès !

;-)

NB : Le 20 Avril a été commémoré qu'en Kabylie, pourtant il est dit "Printemps berbère".
https://vava-innova.com/article...de-la-kabylie/

Les policiers colonialistes algériens qui essayaient d'intimider des milliers de souverainistes kabyles 20/04/2021 : https://www.youtube.com/watch?v=8FXgtIkkdf8

Ce message sera censuré ! LOL

{{vm.hiddenReplies[36894] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
Yagurten Yagurten 22 de april 2021 22 de april 2021 a 17:52:37 UTC flag Report link Permaligamine

Excuse me but I think that such comments should not be tolerated on the wall. I see too many insults and provocation. I am Kabyle myself but also Algerian, so show some respect please. If you don't want to be Algerian, fine, but stop insulting Algeria and its people in front of this website's international audience. It's such a shame and people doing so are only making fools of themselves.

{{vm.hiddenReplies[36896] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
Ricardo14 Ricardo14 23 de april 2021 23 de april 2021 a 14:52:49 UTC flag Report link Permaligamine

+1

We should focus on translating and adding sentences. Besides, it's supposed that we're mature adults.

{{vm.hiddenReplies[36897] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
Yagurten Yagurten 23 de april 2021 23 de april 2021 a 18:04:23 UTC flag Report link Permaligamine

+1 Well said, Ricardo14. Thank you.

QAzaqQA QAzaqQA 26 de april 2021 26 de april 2021 a 14:52:14 UTC flag Report link Permaligamine

@Ricardo14 Can the addition of new languages be made simpler?

{{vm.hiddenReplies[36912] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
Ricardo14 Ricardo14 26 de april 2021, modificate le 26 de april 2021 26 de april 2021 a 16:57:20 UTC, modificate le 26 de april 2021 a 18:01:07 UTC flag Report link Permaligamine

Actually many people requested language using this "method" and it worked. It *doesn't* mean that there's room for improvement, but we need to know how can we do it. For that, we (also) have to answer some of those questions

What have the requesters struggled on requesting languages?
Is this process too bureaucratic or should it be even more? Why?
Are we failing on having a close approach to the language requesters?

{{vm.hiddenReplies[36914] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
QAzaqQA QAzaqQA 26 de april 2021, modificate le 26 de april 2021 26 de april 2021 a 18:23:34 UTC, modificate le 26 de april 2021 a 18:24:18 UTC flag Report link Permaligamine

It is very bureaucratic to send an email to Tatoeba Language Team and it woud be better to link Github Language request so that a message automatically comes to Tatoeba Language Team so that just list and Github request would be enough.

{{vm.hiddenReplies[36915] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
Ricardo14 Ricardo14 26 de april 2021 26 de april 2021 a 18:37:35 UTC flag Report link Permaligamine

We need to assure that we have good sentences, that the language icon (aka flag is appropriated), etc. Unfortunately, some bureaucracy is needed but again, there's room for improvement. Again, we'd need to know why/if is that too annoying and how. We'd need a good description about this matter.

{{vm.hiddenReplies[36916] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
QAzaqQA QAzaqQA 26 de april 2021 26 de april 2021 a 18:41:12 UTC flag Report link Permaligamine

Github already gets language requests and the email would have the same information so sending email would be double the work when Github already gets the requests.

{{vm.hiddenReplies[36917] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
gillux gillux 26 de april 2021 26 de april 2021 a 19:28:16 UTC flag Report link Permaligamine

Github is primarily used by developers to write code. Developers don’t have the skill to process language requests, that’s why the language team should be contacted first. They make sure that everything’s fine (language icon, sentences, naming etc.), and only then they create the relevant Github issue so that developers can implement the new language in the code.

{{vm.hiddenReplies[36920] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
QAzaqQA QAzaqQA 26 de april 2021 26 de april 2021 a 19:37:55 UTC flag Report link Permaligamine

I got this but @Ricardo14 is closing language requests made properly.

{{vm.hiddenReplies[36923] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
gillux gillux 26 de april 2021 26 de april 2021 a 19:41:00 UTC flag Report link Permaligamine

These were closed because you did not contact the language team first.

{{vm.hiddenReplies[36924] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
QAzaqQA QAzaqQA 26 de april 2021 26 de april 2021 a 19:49:39 UTC flag Report link Permaligamine

The Language team was contacted first for many requests but still they were removed.

QAzaqQA QAzaqQA 27 de april 2021 27 de april 2021 a 14:08:16 UTC flag Report link Permaligamine

Why did you close independent requests by a new account in Tatoeba Github?

gillux gillux 26 de april 2021 26 de april 2021 a 19:37:50 UTC flag Report link Permaligamine

I believe it’s easier to send an email than to open a Github issue (not to mention creating a Github account and figuring out how to open an issue).

No matter whether the language requests would be initially made through Github or email, they need to be reviewed by the language team.

QAzaqQA QAzaqQA 27 de april 2021, modificate le 27 de april 2021 27 de april 2021 a 14:10:23 UTC, modificate le 27 de april 2021 a 14:12:12 UTC flag Report link Permaligamine

There are some very biased people here in Tatoeba. Just like how your flag was not added to Kabyle, even requests for other Amazigh Languages are not entertained here by these biased people. Take Care @Igider.

{{vm.hiddenReplies[36936] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
Igider Igider 28 de april 2021, modificate le 28 de april 2021 28 de april 2021 a 08:50:35 UTC, modificate le 28 de april 2021 a 08:55:37 UTC flag Report link Permaligamine

Indeed my dear @QAzaqQA unfortunately what you say is the reality. Tatoeba doesn't look for the accuracy of the information for ideological reasons, but prefers to be in cahoots with some zealous people. Frankly, remove a flag by simple request of an individual belonging to another language? In spite of a hundred Kabyle contributors?... it is the height of injustice.

Moreover this person does not respect any Berber language by treating them as dialects and mixing them to create an undrinkable soup by all Berbers (Algeria, Morocco, Libya, Egypt, Canary Islands, Tunisia ...) !

The worst thing is that the administrators of Tatoeba put this individual on a pedestal.

Thank you for your understanding, it is very rare. Take care of yourself too.

{{vm.hiddenReplies[36946] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
QAzaqQA QAzaqQA 28 de april 2021 28 de april 2021 a 08:54:31 UTC flag Report link Permaligamine

@Igider I face problems to add languages like Nafusi, Riffian, Tuareg, Central Atlas Tamazight and Mozabite languages which actually have sentences in Tatoeba. Thanks for your understanding.

{{vm.hiddenReplies[36947] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
Igider Igider 28 de april 2021, modificate le 28 de april 2021 28 de april 2021 a 08:58:50 UTC, modificate le 28 de april 2021 a 09:14:59 UTC flag Report link Permaligamine

@QAzaqQA

Your approach is scientific because each Berber people has its own language! So logically and fairly they must have their own symbols (flag, transcription, ....). Thank you for your relevant and scientific contribution.

The Berber flag is a unifying flag of all Berbers! To mix them is to harm them and so not respecting them.

It's like putting a European flag for English, French,... I don't think American, English or French contributors would approve that! Imagine if on top of that we mix these languages and we will say that it is the European language!

Unfortunately, lies are always one step ahead of the truth! That is politics! And that is ignorance!

In a few months, we will be asked to forgive...

Good luck !

Cabo Cabo 22 de april 2021 22 de april 2021 a 14:17:04 UTC flag Report link Permaligamine

The sample is too little.

{{vm.hiddenReplies[36895] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
sacredceltic sacredceltic 23 de april 2021 23 de april 2021 a 20:20:27 UTC flag Report link Permaligamine

You want to mean it’s too small...

gillux gillux 23 de april 2021 23 de april 2021 a 18:22:57 UTC flag Report link Permaligamine

Ce serait intéressant effectivement. Peut-être faisable avec Tatoeba-playground: https://github.com/agrodet/Tatoeba-playground

{{vm.hiddenReplies[36899] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
sacredceltic sacredceltic 23 de april 2021 23 de april 2021 a 19:03:30 UTC flag Report link Permaligamine

Ah merci Gillux, enfin quelqu’un qui comprend de quoi je parle et de l’intérêt que ça peut avoir ! Peut-être as-tu une idée de pourquoi ma requête précédente, sur ce même sujet, a été censurée et par qui ?
Aujourd’hui, entre Xi, Vladimir, et Recep, il y a une telle surenchère de censure qu’on n’est plus sûr de rien 😉

{{vm.hiddenReplies[36900] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
gillux gillux 23 de april 2021 23 de april 2021 a 19:06:40 UTC flag Report link Permaligamine

Non, je n’en sais rien.

{{vm.hiddenReplies[36901] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
sacredceltic sacredceltic 23 de april 2021 23 de april 2021 a 19:10:50 UTC flag Report link Permaligamine

Et tu ne trouves pas ça inquiétant qu’il y ait une sorte de Big Brother qui censure des publications sans que tu saches pourquoi ?

{{vm.hiddenReplies[36902] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
gillux gillux 23 de april 2021 23 de april 2021 a 19:39:35 UTC flag Report link Permaligamine

Non, car je pars du principe que les gens sont de bonne volonté. Je crois que nous avons des opinions assez différentes à ce sujet et je n’ai pas envie de poursuivre ce débat avec toi. Si tu le veux bien, revenons-en au calcul de la similitude entre les langues. Je pense que ce calcul serait intéressant pour créer une sorte de nuage de langues, où les langues proches seraient rassemblées en grappes. Ou encore, pouvoir suggérer des langues à apprendre aux polyglottes, genre "si vous connaissez les langues x et y, alors la langue la plus facile à apprendre pour vous est z"

Mais bon, je pense que je rêve un peu car comme le dit Thanuir, l’analyse en dira toujours plus sur Tatoeba que sur les langues elles-même. Cabo pense aussi que l’échantillon est trop petit.

En plus, si on se limite à une bête comparaison des caractères, comme tu le suggères dans ton message initial, l’analyse serait très simple mais très limitée. Il faudrait aussi et surtout analyser selon d’autres critères comme la syntaxe (ordre des mots), la grammaire (je pense au coréen et au japonais qui sont très proches grammaticalement mais éloignés graphiquement), le vocabulaire (si un mot est transparent d’une langue à l’autre mais que la syntaxe est différente, pas évident de faire le lien)…

{{vm.hiddenReplies[36903] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
sacredceltic sacredceltic 23 de april 2021 23 de april 2021 a 20:17:01 UTC flag Report link Permaligamine

La censure n’est jamais « de bonne volonté ».
Elle a toujours une motivation, rarement avouable ...

Mais je suis bien content que tu t’intéresses à ce sujet, qui est vraiment intéressant !
Tu as raison sur les limites. Je le vois de la même manière : il faut dépasser la graphie, la syntaxe, la grammaire...que de projets d’études linguistiques !

{{vm.hiddenReplies[36904] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
gillux gillux 24 de april 2021 24 de april 2021 a 01:31:13 UTC flag Report link Permaligamine

Voici une piste théorique : https://fr.wikipedia.org/wiki/Word_embedding

TRANG TRANG 29 de april 2021 29 de april 2021 a 19:15:36 UTC flag Report link Permaligamine

> Sans réponse à ma demande d’explication quant à la censure dont ma
> précédente publication a été l’objet, je tente à nouveau ma chance, car je
> voudrais vraiment comprendre ce qui a été censuré.

Juste pour info, j'ai enlevé la censure. En lisant les messages, je ne comprends pas non plus pourquoi ça a été censuré, mais c'est un autre sujet.

{{vm.hiddenReplies[36957] ? 'expand_more' : 'expand_less'}} celar responsas monstrar responsas
sacredceltic sacredceltic 29 de april 2021 29 de april 2021 a 20:55:21 UTC flag Report link Permaligamine

Ben NON, justement, ce n’est pas un AUTRE SUJET. Il y a des apprentis dictateurs parmi les ADMINISTRATEURS de Tatoeba qui TERRORISENT les contributeurs en s’arrogeant les droits de SUPPRIMER des commentaires et des phrases sans raison.
Tatoeba est devenu une ZONE DE NON DROIT.
Réagissez !!!

sacredceltic sacredceltic 29 de april 2021 29 de april 2021 a 21:00:54 UTC flag Report link Permaligamine

Et pour commencer, vous devriez exclure de l’administration des Corpus des gens qui sont en fait des MILITANTS LINGUISTIQUES. Administrer un corpus nécessite de la RAISON et de la TEMPÉRANCE, pas du MILITANTISME...